Wie zijn de mensen achter de BelevenisTafel? Op onze website geven we je graag een kijkje achter de schermen. Deze maand in de schijnwerpers: commercieel medewerker binnendienst Sandra Loggen uit Oude-Tonge. “Het gevoel dat je het samen doet, vind ik heel belangrijk.”
Bel je met de BelevenisTafel, dan is Sandra de eerste die je spreekt. Vier dagen per week neemt ze alle binnenkomende telefoontjes aan en helpt ze klanten verder op weg. “De mensen die bellen, komen vooral uit de zorg en zijn eigenlijk allemaal heel aardig. Het is erg gezellig om hen te woord te staan.”
Sandra startte bij de BelevenisTafel in april 2020. Niet de leukste tijd om een nieuwe baan te beginnen, want er waren toen strenge coronamaatregelen van kracht. “Ik was aangenomen als telefoniste/receptioniste, maar van bezoek ontvangen was toen natuurlijk geen sprake. Mijn halve functie kwam eigenlijk meteen te vervallen.”
Met de laptop naar huis
In de thuiswerkperiode was het voor Sandra niet makkelijk om snel in te werken en iedereen te leren kennen. “Het was gedaan met de vrijmibo’s en de gezamenlijke lunches, waarbij het hele personeel aan een lange tafel zat. Dat vond ik jammer, want juist dan leer je elkaar goed kennen.”
“Natuurlijk was er regelmatig Teams-overleg, maar je kon niet zomaar even tussendoor iets aan de ander vragen. Of soms haperde de internetverbinding. Nee, het is veel beter om elkaar in het echt te ontmoeten.”
Zodra de maatregelen het toelieten, stapte Sandra dan ook met veel plezier op haar fiets om naar kantoor te komen. “Ik werkte voorheen in een kledingzaak en dan ben je de hele dag met klanten bezig. Dat heb ik ook echt nodig. Ik ben geen type om alleen te werken. Vooral het gevoel dat je het samen doet, vind ik heel belangrijk.”
Sandra vindt het fantastisch om op een zorgbeurs uit te leggen wat de BelevenisTafel allemaal kan.
Commerciële binnendienst
Inmiddels werkt Sandra voor de commerciële binnendienst van de BelevenisTafel Zorg. “Gaandeweg ben ik steeds meer dingen van de verkoopafdeling gaan oppakken, van het mailen van product- en prijsinformatie, tot het verzenden van offertes en het vernieuwen van abonnementen. Ook verkoop ik de tafels nu zelf. Dat vind ik hartstikke leuk om te doen.”
Met manager sales Jeroen Wielhouwer werkt ze nauw samen. “We hoeven maar naar elkaar te wenken en we begrijpen elkaar al. Dan horen we met wie de ander aan het praten is en geven we de laatste informatie nog snel aan elkaar door. Ook leer ik veel van Jeroen.”
Op naar de zorgbeurs
Regelmatig gaat Sandra mee naar een zorgbeurs. “Geweldige dagen vind ik dat. Samen met een collega de stand bemannen en bezoekers enthousiast maken over de BelevenisTafel. Over het algemeen is dat laatste heel makkelijk trouwens, want op zo’n beurs komen vooral mensen van de werkvloer. Zij vinden de tafel eigenlijk allemaal een fantastisch hulpmiddel.”
“Omdat zij vaak niet over de budgetten gaan, geef ik ik informatie mee zodat ze hun leidinggevende makkelijker kunnen overhalen een tafel aan te schaffen. Ook geef ik ze de tip mee om aan crowdfunding te denken, mocht het budget ontoereikend zijn. Dat ze niet vergeten de families bij een inzamelingsactie te betrekken, want er hoeft maar één persoon bij te zitten die ruimhartig kan doneren, en dan gaat het balletje al gauw rollen.”