Wie zijn de mensen achter de BelevenisTafel? Op onze website geven we je graag een kijkje achter de schermen. Deze maand in de schijnwerpers: Jeroen Wielhouwer: “De klant maximaal ontzorgen, dat is waar ik elke dag weer voor ga.”
Jeroen Wielhouwer woont samen met zijn gezin in Sommelsdijk, één van de mooiste dorpjes op het eiland Goeree-Overflakkee. Sinds september 2019 is hij werkzaam bij de BelevenisTafel als Sales Manager, maar net voordat hij het hemd van het lijf werd gevraagd voor deze rubriek kreeg hij promotie tot Senior Manager Business Development & Sales.
Jeroen over zijn nieuwe functie: “Ik mag me nu nog meer gaan richten op het verkennen van nieuwe markten en het onderzoeken van andere sectoren waarin de BelevenisTafel van toegevoegde waarde kan zijn. Nu is de tafel al heel succesvol in de zorg- en cultuursector, maar het concept van touch & play is natuurlijk ook geschikt voor andere branches. Daar kan ik nu actiever naar op zoek gaan.”
Pro-actief bezig zijn
Dat pro-actief bezig zijn, ligt onze energieke en altijd even ambitieuze Jeroen wel. “Goed luisteren naar de feedback van de mensen met wie je spreekt, vind ik heel belangrijk. Want wij zijn niet de experts, dat zijn de professionals in het veld zelf. Als je weet wat er speelt, kun je proberen nog beter aan te sluiten bij de wensen van de markt. Bijvoorbeeld met mooie updates, nieuwe modellen hardware of aangepaste software voor een specifieke doelgroep. Helemaal mooi is een stukje co-ontwikkeling, waarbij we samen met onze klanten iets nieuws creëren.”
Jeroen is vader van vier kinderen en woont met zijn gezin in Sommelsdijk.
Van logistiek naar zorg & cultuur
Oorspronkelijk komt Jeroen uit de logistieke sector. “Alles hangt in die wereld aan elkaar van deadlines, KPI’s en het leveren, leveren, leveren. Het is een harde, zakelijke wereld waarin ik heb geleerd me maximaal in te zetten voor het ontzorgen van de klant. Dat is ook echt mijn ding, hetgeen waar ik bij de BelevenisTafel ook elke dag weer voor ga. Want ook al zijn de zorg- en cultuursector heel anders dan de logistieke sector, de manier waarop je met je klanten omgaat, blijft hetzelfde. Je wil er altijd voor zorgen dat ze in een warm bad terecht komen, dat er open een eerlijk gecommuniceerd wordt, van het aanvragen van de offerte tot aan het stuk after sales.”
Jeroen is een echte generalist. Of het nu om klantbediening, logistiek of financiën gaat, van heel veel dingen weet hij wel wat af. “Daarom vind ik het leuk om bruggen te bouwen tussen verschillende afdelingen. Om samen af te stemmen hoe we iets gaan doen, dat vast te leggen in een proces en dan vervolgens aan de slag te gaan.”
Geen harde cijfers
“Ik houd er van om met een product te werken waar een schitterend verhaal bij te vertellen is, zoals de BelevenisTafel. Wat ik wel eens lastig vind alleen, is dat je het effect van de tafel moeilijk in een business case kunt vatten, want wat bespaart de tafel precies aan kosten? Hoeveel arbeidsuren? Hij verhoogt het welzijn in de zorg, dat is bewezen ook, maar dat zijn zaken die niet meetbaar zijn in harde cijfers. Tegelijkertijd is dat natuurlijk juist de kracht van deze vorm van warme zorgtechnologie.”
“Gekscherend zeg ik wel eens dat ik mijn eigen kinderen van het gamen af wil hebben en zelf iedereen aan het gamen breng. Dat lijkt op het eerste gezicht een tegenstelling. Maar dat is het niet, want de tafel geeft zoveel beleving aan de dag, hij voegt écht iets toe. We horen zo vaak dat bewoners opleven aan de tafel of er zelfs door veranderen. Om met zo’n product te kunnen werken, vind ik echt geweldig.”